May 21, 2011

Grapefruktdilla






Mat er vakkert. For et skaperverk, dere! En ting er at mat smaker så godt, men det ser jo så utrolig fint ut. Å, jeg blir glad glad glad inni meg. Grapefrukt minner meg om barndommen i Kamerun.  Nostalgi i massevis! Fersk grapefrukt delte vi i to, dryssa sukker på og spiste med skje. Men ellers gjorde vi nok ikke så mye med den. Men den fortjener virkelig å bli brukt til mer! Bruk grapefruktbiter i salat, saften i dressinger i stedet for sitron og gjerne i fruktsalat også. Eller hva med andebryst og grapefruktsaus i stedet for appelsinsaus? Eller begynn med å bare spise den, kanskje :) 




 










Rett før påske jobbet jeg på Oliviers på Storo en dag, og fikk et akutt behov for å spise appelsin og grapefrukt. Og uten sukker i butikken måtte jeg finne noe annet å dryppe over. Valget falt på olivenolje som er pressa med mynte og en søt eddik med granateple. Og jammen ble det snadder.
Så folkens, kjøp grapefrukt, granateple og en mynte neste gang dere skal lage salat. Det blir knallgodt, jeg lover! Evt kom og besøk meg på Oliviers for og smake på mynteolje og granatepleeddik :)


No comments:

Post a Comment