Mar 22, 2012

Søt, søterer, søtest! Søtpotetstappe = lykke!





Så vakkert. Og så godt! Lykken på jord er søtpotetstappe til middag. En av mange lykker iallefall. Sukk i hjertet og glede i sinnet!Tror at Vår Herre virkelig koste seg når han skapte søtpoteten. Jeg er takknemlig iallefall! 

Er det noe som er enkelt og raskt å lage, så er det søtpotetstappe. Det er ikke så mye stivelse i søtpotet, å det går utrolig fort å koke. Skrell dem, del dem i terninger. Ha dem i en gryte. kok opp og la dem småkoke i 10 min. Hell av vannet, har oppi en god klatt smør og sett på lokket, til smøret har smeltet. Ha litt salt og pepper på og mos med stavmixer. Ha i en skål og topp med en god olivenolje, fingersalt og litt hakket bladpersille. Vips. Passer til alt. Absolutt alt. F.eks kylling:) 
Dette er veldig godt, så beregn ca 1 mellomstor søtpotet til hver. 

Og dette er enklere enn enkelt. Trenger ikke noen mer nøyaktig oppskrift enn det som står over her. Det lager nesten seg selv! 

Så, det eneste jeg kan oppfordre til nå er å løpe å kjøpe søtpotet :)








 
Se så nydelig! jeg blir glad glad. 
Mat er vakkert.

2 comments:

  1. Åh så gott det ser ut! Du er så flink Ingeborg, og vilka otroligt fina bilder du har på bloggen din! Blir riktigt sugen, funderar på att legge sötpotet på grillen i helgen, sammen med entrecote marinert i chili-og hvitlöksolje :)

    ReplyDelete
  2. Da har jeg endelig fått laget meg søtpotetstappe - og den ble helt fantastisk! Og så enkel å lage at til og med jeg fikk det til :) Den blir nok en gjenganger på mitt kjøkken. Laget en ekspressvariant av sitronkyllingen til: filletbiter med sitron og krydder rett i panna. Bra den, men neste gang må jeg prøve etter oppskriften:)

    ReplyDelete