Sep 28, 2011

Supertipset


 

Har du noen gang stått og betraktet en eller annen snodig sak av en grønnsak, og lurt på hvordan i alle dager du skal tilberede den..? Og så ender det med at du ikke gidder, for det vil ta altfor mye tid osv, osv. Eller for å ta et typisk eksempel fra Ingeborg sitt liv: Hun ser en grønnsak og tenker; "å, så gøy det hadde vært og laget noe med den..." - Og den kjøpes. Men så vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke den, og så ligger den bare der og råtner. Huff.  

Men det er det slutt på! Og ja, jeg mener helt oppriktig at jeg har et supertips. Tipset skal hjelpe på akkurat den uoverkommelige tanken på å prøve å bruke en ny grønnsak for første gang. Hold deg fast: Det er så enkelt at du googler grønnsaken. Så enkelt. Og så gøy! Det tar kanskje 10 min, og plutselig har du fått mange flere tips til middag og alt mulig annet rart. 

Og her kommer et eksempel:
Si at du lurer på hvordan du kan tilberede en rødbet (og ja, selvlaget rødbetmat er mye sunnere enn rødbet på glass. Og godt er det også!) Skriv inn rødbet i søkelinja.. Og vips har du et helt univers med spennende mat. Bakt rødbet, rødbetsuppe, rødbetkake(ja: den blir knæsj rosa, jeg har prøvd!), rødbetsalat med rødkål... og så får du fremgangsmåte og hele pakken.

Glede. For middagslivet mitt er mye enklere. Og mye mye gøyere med grønnsaksgoogling.
Prøv da vel.
 
Mat er fint, det.

No comments:

Post a Comment