Jun 27, 2011

Vaniljeis med pistasjkrem og moreller







Hvis du ikke har smakt pistasjkrem allerede, er det verdt å ta seg en tur til en Oliviers- butikk for å smake dette vidunderet. Jeg feirer i disse dager 1- årsjubileum for hvor lenge jeg har kjent ... med å spise ekstra mye av en.  Det er liksom livet før og etter denne kremen. 

På jobb har vi funnet ut at pistasjkremen er fantastisk god sammen med olivenolje som er presset med umodne sitroner. Nam. Så har det seg sånn at jeg elsker moreller til pistasjkrem. Og da; hva med å blande alle tre? Pistasjkrem, olivenolje med umodne sitroner og hakkede moreller. Jeg gikk rundt på jobb på Løkka igår av at jeg skulle prøve dette til vaniljeis når jeg kom hjem. Og det gjorde jeg. Og fytti grisen. Det var godt, det! Så her over ser dere vaniljeis med denne fantastiske blandingen. S-N-A-D-D-E-R. Og euforisk lykke.






Vi snakker om en delikatesse fra Sicilia som Oliviers i Norge hentet direkte fra denne italienske kulinariske skattekisten av en øy. Fiore di Pistacchio; kan det klinge vakrere? Tror ikke det. Jeg tenker på den dagen lang og drømmer nesten om den. Den er nesten for god til og være sann! Du og du. Tror ikke jeg skal si så mye mer, annet enn at denne er verdt å smake på, hvor du enn befinner deg i verden. Verden blir aldri den samme igjen.

 














Fiore di pistacchio... kan det høres vakrere ut?

No comments:

Post a Comment