Aug 2, 2012

Tomatsalat...

Tomatsalat





Så enkelt. Så godt. Tomater i tynne skiver. Rødløk i tynne skiver. Og vinaigretten fra oppskriften i forrige blogpost. Tror ikke jeg trenger å si så mye mer.
Eller jo. Det er jo alltid godt med litt basilikum. Og kanskje litt mozarella hvis du har. Skjær alt i tynne skiver, legg det lagvis på et fat og topp med vinaigrette. La det gjerne stå bittelitt slik at smakene får satt seg.Så kan du spise. Vips.




Jeg og min kjære fikk en "mandolin" til bryllupet. Det er et slags rivjern som skjærer grønnsaker etc i tynne tynne skiver. Skivingen er gjort på 1-2-3. Jeg ble rent lykkelig her jeg prøvde den for første gang. Det gikk så veldig veldig fort og alt ble like tynt.
Gøy gøy gøy!





Tomatglede i hjertet og fryd i sinnet. 


  


Gå å kjøp noen gode tomater i mange forskjellige farger og former. Norske tomater er bedre enn best nå på sommeren. 

Tomatlykkelig :)  

No comments:

Post a Comment